کلسیم موجود در آلو سیاه خورشتی به اندازه شیر کامل است

آلو سهمی از پتاسیم در رژیم غذایی دارد، بنابراین مصرف آن برای ورزشکاران و/یا افرادی که از مشکلات گرفتگی عضلات رنج می برند توصیه می شود.

این خواصی که آلو سیاه خورشتی دارد یکی دیگر از دلایلی است که آن را در برنامه غذایی خود و به خصوص در کوچکترین قسمت خانه قرار دهیم و بعداً با درد طاقت فرسای دندان دچار پوسیدگی نشویم.

تمام آن گروه از اجزای موجود در آلو علاوه بر ویژگی های حسی (رنگ، ​​عطر، طعم)، خواص ضد سرطانی، ضد میکروبی، ضد حساسیت و ضد التهابی به آن می بخشد.

نحوه شستن آلو و زردآلو خشک اسرار فرآوری شیمیایی و حرارتی میوه های خشک
آلو یک منبع غیر قابل تعویض آنتی اکسیدان است.

معلوم است که آلو می تواند پوسیدگی را از بین ببرد. این نتیجه گیری توسط خوزه فائوستو ریورو، دانشمندی از دانشگاه ملی خودمختار مکزیک انجام شده است. در نتیجه تحقیقات او، مشخص شد که آلو خشک به مبارزه با پوسیدگی دندان و التهاب لثه کمک می کند. واقعیت این است که این محصول حاوی یک ماده ضد باکتری است که رشد باکتری هایی که باعث بیماری های حفره دهان می شوند را کاهش می دهد.

خواص مفید آلو خشک

آلو حاوی مقدار زیادی ویتامین: E، بتاکاروتن، PP، C و ویتامین B است. علاوه بر این، سرشار از عناصر کمیاب مانند آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر، کبالت، ید، روی، فلوراید، منگنز، مس، و همچنین سایر مواد مفید: قند، فیبر، پکتین، اسیدهای آلی، نشاسته، کربوهیدرات ها، پروتئین ها. جالب اینجاست که آب آلو بر خلاف میوه، اصلاً فیبر ندارد (مگر اینکه به طور مصنوعی با پالپ غنی شده باشد).

از اسیدهای آلی موجود در آلو، اسید مالیک، اسید سیتریک، اسید سالیسیلیک و اسید اگزالیک غالب است. این میوه خشک به لطف پلی فنول های موجود در آلو، خاصیت ارتجاعی دیواره رگ های خونی را افزایش می دهد که تأثیر مفیدی بر کار کل سیستم قلبی عروقی دارد.