پل معلق با سرامیک پرسلان سه بعدی یکی از جاذبه های کشور چین

کاشی های سرامیکی و چینی هر دو ضد شعله هستند. هر دو در دماهای بسیار بالا تولید شدند و می توانند گرما را بدون مشکل تحمل کنند.

نه می سوزد و نه شعله ور می شود و نه شعله های آتش را گسترش می دهد.

لکه ها
هر دو سرامیک پرسلان سه بعدی و چینی نسبتاً مقاوم در برابر لکه هستند. با این حال، پرسلن همیشه در برابر لکه مقاوم است، زیرا مواد متخلخل نیستند.

کاشی و سرامیک در صورتی که لعاب روی سطح آن به مرور زمان دچار ترک خوردگی یا ترک خوردگی شود یا کاشی دیواری فرسوده خریداری کرده باشید، ممکن است لکه برود.

آلرژن ها
هر دو کاشی چینی و سرامیک مواد آلرژی زا هستند. هر کدام دارای یک سطح سخت و غیر متخلخل است که گرد و غبار، گرده یا سایر مواد حساسیت زا را در خود نگه نمی دارد.

بیرون از خانه
در مناطقی که چرخه انجماد و ذوب وجود ندارد، کاشی چینی ممکن است بدون مشکل در فضای باز استفاده شود.

حتی ممکن است در مناطقی با چرخه یخ-ذوب مناسب باشد، اما اگر کاشی هر گونه رطوبت را جذب کند، ممکن است در یخبندان یا یخ عمیق آسیب ببیند.

کاشی و سرامیک هرگز نباید در فضای باز استفاده شود، حتی در آب و هوای معتدل یا گرم، زیرا این ماده نمی تواند عناصر را تحمل کند.

نرخ جذب آب
کاشی و سرامیک را می توان به عنوان دارای یکی از چندین نرخ جذب آب مختلف طبقه بندی کرد:

• غیر زجاجیه، یعنی می تواند بیش از 7 درصد آب را جذب کند.

کاشی چینی، با این حال، غیر قابل نفوذ در نظر گرفته می شود، به این معنی که کمتر از 0.5٪ جذب می کند.

در استفاده معمولی و روزمره، اکثر کاشی‌های سرامیکی تحت تأثیر میزان جذب آن قرار نمی‌گیرند، زیرا دارای لعابی است که بدنه رسی خود را می‌پوشاند.

با این حال، اگر از کاشی‌های سرامیکی در دوش بخار استفاده می‌کنید، یا اگر کاشی‌هایی با روکش ترک خورده یا فرسوده خریداری می‌کنید، بهتر است برای جلوگیری از لکه‌شدن، کاشی شیشه‌ای خریداری کنید.