هلو انجیری بیشترین آب را در بین میوه ها دارد

سطح بیرونی فازی آن دارای شیارهای طولی است که از انتهای ساقه تا نوک آن امتداد دارند. بسته به حفره ای که آزاد یا محکم به پالپ چسبیده است، هلو به انواع سنگ آزاد یا سنگ چسبنده طبقه بندی می شود.
هلو دونات یا هلو انجیری، (Prunus persica var. platycarpais) میوه‌ای استونه‌ای صاف مانند دیسکی که در مرکز آن به سمت داخل کشیده شده است. آنها دارای گوشت سفید و طعم و مزه هلو مشابه هستند.

در داخل، گوشت نرم، آبدار، شیرین و ترش با رایحه میوه ای دلپذیر است. بسته به نوع، گوشت آن ممکن است دارای رنگ سفید تا زرد مایل به کرم با یک گودال تکی در مرکز باشد.

این سنگ یک هسته بادام یا زردآلو مانند را در داخل پوسته سخت (گودال) محصور می کند. هسته ها فقط در مقادیر کم قابل خوردن هستند.

فواید هلو برای سلامتی
هلوهای فوق العاده خوشمزه کالری کمی دارند (100 گرم فقط 39 کالری دارد) و فاقد چربی اشباع شده است. با این وجود، آنها مملو از ترکیبات، مواد معدنی و ویتامین های متعددی هستند که برای سلامتی مفید هستند.

کل قدرت آنتی اکسیدانی اندازه گیری شده (مقدار ORAC) 100 گرم میوه هلو 1814 TE (معادل ترولاکس) است.

هلو تازه منبع متوسطی از آنتی اکسیدان، ویتامین C است. ویتامین C دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و برای سنتز بافت همبند در داخل بدن انسان لازم است. مصرف غذاهای غنی از ویتامین C به ایجاد مقاومت در برابر عوامل عفونی کمک می کند و به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر کمک می کند.

میوه های تازه نیز منبع کوچکی از ویتامین A و بتا کاروتن هستند. بتا کاروتن یک پرو ویتامین است که در داخل بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

ویتامین A برای دید در شب ضروری است. همچنین برای حفظ سلامت مخاط و پوست ضروری است. مصرف میوه های طبیعی غنی از ویتامین A برای محافظت در برابر سرطان ریه و حفره دهان شناخته شده است.

آنها سرشار از بسیاری از مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، فلوراید و آهن هستند. آهن برای تشکیل گلبول قرمز لازم است.

فلوراید جزء استخوان ها و دندان ها است و برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ضروری است. پتاسیم جزء مهمی از مایعات سلولی و بدن است که به تنظیم ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.