مصرف بیش از حد آلو خشک ۱۴۰۱ تنسب اندام شما را قربانی می کند

آلو منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K و ویتامین A است. مصرف آن به یبوست، هضم غذا و تقویت استخوان ها در دوران بارداری کمک می کند.

همچنین کالری به مقدار زیاد در آلو خشک ۱۴۰۱ یافت می شود که به همین دلیل انرژی در طول روز باقی می ماند. فواید خوردن آلو در دوران بارداری و میزان مصرف آن. متخصص تغذیه Archana Batra از کلینیک رژیم غذایی و کلینیک دکتر هاب در مورد آن با جزئیات صحبت می کند.

فواید آلو خشک در دوران بارداری
به دلیل تغییرات هورمونی مختلف در بارداری، اختلالی در روده ایجاد می شود که به دلیل آن مشکل یبوست یا اسیدیته به وجود می آید. در واقع در دوران بارداری بدن شما مقدار بیشتری استروژن برای رشد کودک تولید می کند.

به همین دلیل فرآیند هضم کند می شود و مشکل یبوست ایجاد می شود، اما فیبر در آلو به وفور یافت می شود که با مصرف آن می توانید از مشکل یبوست خلاص شوید.

مصرف آلو باعث کم خونی در زنان باردار نمی شود. آهن به مقدار زیادی در آن یافت می شود. در واقع آهن در دوران بارداری به مقدار بیشتری مورد نیاز است.

به همین دلیل می توان کمبود هموگلوبین را نیز برطرف کرد. در کنار این، آهن نیز برای رفع سیستم ایمنی و ضعف کودک مورد نیاز است. همه این مشکلات را می توان با مصرف آلو کاهش داد.

در بارداری، بسیاری از زنان با مشکل فشار خون بالا مشکل زیادی دارند. در این می توانید آلو هم مصرف کنید. پتاسیم به مقدار زیادی در آن یافت می شود که با کمک آن به کاهش علائم فشار خون بالا و افسردگی کمک می کند.

بتاکاروتن و ویتامین A موجود در آلو برای رشد چشم و پوست کودک بسیار مفید است.