مایع ظرفشویی خاکستر گلیسیرینه که زخم های سطح پوست را ترمیم می کند

یک قاشق غذاخوری نمک حل شده در آب کاسه همزن به دستگاه پخش صابون اضافه می کنیم و مخلوط را خوب هم می زنیم تا مایع غلیظ شود، سپس یک قاشق غذاخوری نمک حل شده دیگر اضافه می کنیم تا به ضخامت لازم برسد، با علم به ضخامت.

با گذشت زمان به طور خودکار افزایش می یابد.

صابون اسید بوریک این روش خانگی یکی از راه‌های ساده‌ای است.

منجر به یک مایع ظرفشویی خاکستر گلیسیرینه قوی و یک شوینده مؤثر می‌شود که شامل اسید بوریک است که در ساخت پاک‌کننده‌های خانگی چند منظوره شناخته می‌شود، از طریق روش زیر: [3] مواد مورد استفاده : یک قاشق غذاخوری اسید بوریک.

1.75 فنجان آب جوش. 15-20 قطره از یک اسانس.

یک قاشق غذاخوری از یکی از انواع صابون رنده شده مانند: صابون عاج، صابون کاستیل یا صابون معمولی به میزان دلخواه.

روش تهیه : آب را در قابلمه ای روی اجاق بگذارید تا بجوشد.

اسید بوریک را در کاسه ای ریخته و صابون رنده شده را به آن اضافه می کنند، سپس آب جوش را روی آن می ریزند و مخلوط را خوب هم می زنند تا تمام قسمت های صابون رنده شده حل شود.

مخلوط را به مدت 6-8 ساعت بگذارید تا خنک شود و به آن توجه کنید و مرتب هم بزنید. زیرا صابون مایع با توقف حرکت آن به شکل ژل ادامه خواهد داد.

صابون مایع را در یک بطری اسپری مایع ظرفشویی بریزید. 15-20 قطره از یکی از اسانس های انتخاب شده را به صابون مایع اضافه کنید و ظرف را خوب تکان دهید.

برای بررسی اینکه مواد به خوبی مخلوط و ترکیب شده باشند.

راه های دیگر برای ساخت مواد شوینده ظرفشویی جایگزین می توان جایگزینی برای مایع ظرفشویی خانگی تهیه کرد.

سفید کننده کلر : از کلر استریل شده برای تمیز کردن ظروف بدون نیاز به افزودن مواد پاک کننده دیگر به آن استفاده می شود و روش کار به شرح زیر است : ظروف را تمیز کرده و باقی مانده غذا را از روی آنها بشویید، سپس آنها را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب جوش خیس کنید.