قوطی فلزی چهارگوش هزار ساله در اعماق اقیانوس

به دلیل حجم زیادی که قوطی فلزی چهارگوش در آن تولید می‌شوند، باید از تکنیک‌های نمونه‌گیری آماری برای بررسی و کنترل تمام جنبه‌های کیفی قوطی‌ها و فرآیندهای نهایی استفاده شود.

با این حال، اسکن ویدئو، تست نور یا فشار ممکن است برای تمام اجزای نهایی اعمال شود.

مواد اولیه برای ساخت قوطی
قوطی های غذا و نوشیدنی بسته به روش دقیق ساخت ظروف ممکن است از فولاد یا آلومینیوم ساخته شوند.

مواد خام برای هر دو این مواد به طور طبیعی در مقادیر زیادی در سراسر جهان وجود دارد و این اجازه می دهد تا مواد نهایی برای ساخت قوطی با هزینه نسبتا کم در دسترس باشند.

فولاد برای قوطی سازی یا به صورت ورق قلع عرضه می شود که فولادی با لایه ای بسیار نازک از قلع که به صورت الکترومغناطیسی در هر دو طرف رسوب می کند، یا فولاد بدون قلع که در آن قلع وجود ندارد، عرضه می شود.

هر دو فولاد و آلومینیوم مواد غیر سمی هستند و به همین دلیل برای بسته بندی مواد غذایی ایده آل هستند. بازیافت هر دو پس از استفاده بسیار آسان است.

برای بسیاری از قوطی های غذا و نوشیدنی لازم است فلز را با مواد آلی پوشانده شود تا از اعمال شیمیایی بین فلز ظرف و محصول یا محیط خارجی جلوگیری شود.


یکپارچگی قوطی – توانایی قوطی برای تحویل غذای سالم و ایمن به مصرف کننده – ممکن است به دلیل طیف گسترده ای از نقص ها به خطر بیفتد.

این عیوب ممکن است در مراحل مختلف ساخت، پر کردن، بسته شدن، پردازش و جابجایی قوطی قبل از رسیدن قوطی به دست مصرف کننده ایجاد شود.

انواع نقص در 7 بخش مختلف مرتب شده اند تا مرحله ای را که احتمالاً در آن نقص ایجاد می شود منعکس کنند.

این سند: پایه ای برای ارزیابی یکپارچگی کانتینر با استفاده از معیارهای خاص فراهم می کند.
کمک به برقراری ارتباط با شرایط نقص خاص که ممکن است با استفاده از اصطلاحات استاندارد یافت شود. و
طبقه بندی شدت انواع مختلف نقص را با استفاده از معیارهای استاندارد ارائه می دهد.
معاینه بصری غذاهای استریل تجاری کم اسید و اسیدی کم اسید بسته بندی شده در ظروف در بسته بندی شده برای کمک به ارزیابی انطباق استفاده می شود.