سویا در بازار جهانی که بیشتر برای بخش پزشکی مورد مصرف قرار می گیرد

یکی از فواید سویا برای مو نیز می باشد.

فیبر، ویتامین B، ویتامین C و سایر مواد معدنی در دانه های سویا در بازار جهانی یافت می شود. اینها برای رشد و استحکام مو مفید هستند. همچنین حاوی مقدار زیادی آهن است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

برای کاهش وزن
یک مطالعه علمی نشان می دهد که وزن و چربی بدن را می توان با مصرف دانه سویا کاهش داد. در واقع غذاهای حاوی پروتئین سویا هستند که بدن برای هضم آنها به انرژی بیشتری نیاز دارد.

این می تواند منجر به استفاده صحیح از انرژی بدن و جلوگیری از تشکیل چربی شود. غذاهای غنی از پروتئین در دسته غذاهای ترموژنیک قرار می گیرند. در کنار مصرف آن، توجه به ورزش نیز مهم است.

فواید در قاعدگی
به دلیل قطع قاعدگی در زنان، کمبود استروژن در بدن وجود دارد. به همین دلیل استخوان های زنان به سرعت شروع به آسیب می کنند. به همین دلیل به بیماری آرتروز مبتلا می شوند و درد در زانو نیز شروع می شود.

سویا در این شرایط بسیار مفید است. فیتواستروژن های موجود در سویا به رفع کمبود استروژن در بدن کمک می کند. به همین دلیل است که مصرف سویا به مدت 3 تا 4 ماه تمام مشکلات زنان را برطرف می کند.

15+ فواید خوردن سویا (11 تا 15)
11. فواید در کم خونی
از سویا به طرق مختلفی استفاده می شود، از جمله با تهیه سبزی از دانه آن، استفاده از روغن آن، استفاده از توت تهیه شده از پوست آن، همچنین شیر سویا برای سلامتی بسیار مفید است.

همچنین بدن را از بیماری هایی به نام کم خونی (کمبود گلبول های قرمز) و پوکی استخوان (ضعیف شدن استخوان ها) دور نگه می دارد. امروز ما و شما با فواید فیزیکی سویا آشنا هستیم.

برای خواب و افسردگی
سویا دارای خواص فیتواستروژن (نوعی هورمون) است که از نظر ساختار شیمیایی مشابه استروژن انسانی است. استروژن مدت خواب را افزایش می دهد.

یک تحقیق نشان می دهد که مصرف سویا می تواند برای خواب مفید باشد. با خواب کافی نیز می توان بر مشکل افسردگی غلبه کرد. مشکلات افسردگی برای سالمندان رایج است، بنابراین مصرف دانه سویا می تواند برای آنها مفید باشد.