سرامیک کف کویر یزد که لایه سطح ی آن از شیشه است

اگر در حین و بعد از کاشی کاری دقت کافی نداشته باشید، ممکن است پس از گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض محیط، ایرادات مختلفی بر روی سطح کاشی ظاهر شود که برخی از این موارد عبارتند از: ترک خوردگی یا خرد شدن کاشی، ترک خوردن کاشی، بالا آمدن کاشی و غیره.

از این میان ترک خوردگی کاشی، فرورفتن کاشی و سرامیک کف کویر یزد، بالا آمدن یکی از شایع ترین عیوبی است که در مناطق مختلف به دلیل قرار گرفتن در معرض محیط در کف کاشی مشاهده می شود.

همچنین بخوانید: عیوب کاشی های شیشه ای را قبل از خرید بررسی کنید!
کاشی های ترک خورده یا تراشیده یا برجسته چیست؟
هنگامی که کاشی های کف شما از موقعیت ثابت خود بلند می شوند و شروع به فشار دادن کاشی های دیگر به یکدیگر می کنند، برآمدگی چادر مانندی در کف شما ایجاد می شود.

این نقص کاشی به عنوان کاشی کمانش شناخته می شود. این عیب به عنوان کاشی های پاپ آپ یا کاشی چادری نیز شناخته می شود.

نقص کاشی کمانش می تواند در انواع کاشی ها مانند کاشی های سرامیکی، کاشی های شیشه ای و کاشی های چینی و غیره ظاهر شود، در صورتی که در هنگام چیدن کاشی ها دقت لازم صورت نگیرد.

حتی کف‌های کاشی‌شده کاملاً مسطح نیز ممکن است به دلیل تغییرات دما، نصب نادرست کاشی‌ها و دلایل مختلف دیگر دچار نقص کاشی کمانش شوند.

همچنین بخوانید: بایدها و نبایدها در حین انجام کار کاشی های دادو

کاشی-شکستن-یا-ریشه-یا-خم شدن
علل کمانش کاشی یا پاره شدن نقص کاشی چیست؟
عیوب کاشی کماندار یا ترک خوردگی کاشی ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

01. تمیز کردن نامناسب:
به دلیل نظافت نامناسب کف قبل از نصب کاشی، یک لایه پیوند ناهموار تشکیل می شود که به دلیل آن ممکن است کاشی ها فرورفته یا بالا بیایند.

به این نکته توچه کنید که با وسایل گرمایشی ذوب نمی شود، اما حتی در دمای زیر 85 درجه سانتی گراد منبسط و خم می شود، بنابراین نمی توان از آن برای گرمایش از کف استفاده کرد. از استفاده از آن روی فرش داغ یا کوتاتسو خودداری کنید.

پایم در زمستان سرد می شود
مواد کاشی وقتی با پاهای برهنه لمس می شوند احساس خنکی می کنند. در تابستان هوا خنک و راحت است، اما از پاییز به بعد سعی کنید با پوشیدن دمپایی یا فرش کردن، گرمای خود را حفظ کنید.