سبد حصیری دستباف که قدرت تبدیل شدند به میز را دارند

مواد سبد بافی
لوله پی وی سی از موادی هستند که برای بافت سبد حصیری دستباف در کوشیک استفاده می شود که متداول ترین و در دسترس ترین آنها میله های بید است. بسیاری از بیدها در کنار رودخانه ها، در میان مراتع و مکان های پست رشد می کنند.

با این حال، همه شاخه ها برای بافتن مناسب نیستند. از شاخه های یکساله به طول 60-80 سانتی متر استفاده کنید ضخامت آن بر اساس اندازه سبد تعیین می شود. میله هایی که در بهار و تابستان تهیه می شوند را می توان بلافاصله به بهره برداری رساند و آنهایی که در زمستان بریده می شوند ابتدا گرم می شوند.

شمش از پوست تمیز می شود، دسته ها بافته می شوند و در انبار دمیده یا در اتاق زیر شیروانی تا می شوند. در زمستان آنها خاموش می شوند. میله به خوبی خم می شود و کار با آن بسیار راحت است.

بدون شاخه، و همچنین برای سهولت در سبدها به دو نیم شلیک می کند. سبدهای سیب زمینی، به عنوان یک قاعده، از میله های بدون پوست می بافند. بید روی حلقه ها می رود، دنده ها و میله ها روی پارچه نازکتر هستند.

گاهی از فندق برای ساخت سبد و جعبه استفاده می شود. برای انجام این کار، چوب هایی به طول 1.5-2 متر در سن 4-6 سالگی برداشت می شود. قطر آنها باید از 15 تا 30 میلی متر باشد و خود چوب ها باید صاف و بدون گره و آسیب باشند. گوه ساقه را با چاقو برش دهید یا با یک دریچه در پایه برش دهید تا قسمت قنداق ترک نخورد.

معمولاً مواد به طور همزمان برای چندین سبد برداشت می شود. برای شروع، توصیه می کنیم چند تکه اضافی را برش دهید، زیرا بار اول، هر قطعه یک حلقه درست نمی کند یا می توانید زونا درست کنید.