ذرت دامی ایرانی سمی که توسط آقازاده معروف تولید شده است

در بیشتر موارد، آسیاب کردن یا غلتاندن ذرت به طور قابل توجهی میانگین سود روزانه را بهبود نمی بخشد، اما پردازش مناسب راندمان تبدیل خوراک را بهبود می بخشد.

با افزایش نسبت ذرت دامی ایرانی در جیره و هزینه ذرت، مزایای فرآوری نیز افزایش می یابد زیرا ذرت بخش بیشتری از انرژی را تامین می کند.

هنگامی که ذرت به طور کامل تغذیه می شود، حیوان باید ذرت را با جویدن (جویدن) پردازش کند. غلتاندن یا شکستن ذرت برای استفاده در جیره مخلوط ممکن است اختلاط بهتر را تسهیل کند.

شکل 1 نرخ نسبی تخمیر را برای روش های مختلف فرآوری ذرت نشان می دهد. ذرت ریز آسیاب شده باید در جیره گاو گوشتی اجتناب شود زیرا ذرت ریز آسیاب شده به سرعت در شکمبه تخمیر می شود.

هنگام تغذیه با سطوح بالایی از ذرت ریز آسیاب شده، اختلالات گوارشی، اسیدوز و بانی کننده ممکن است رخ دهد.
تأثیر وزن بوشل ذرت بر عملکرد گاو
بیشتر تحقیقات در مورد ذرت با وزن آزمایشی سبک نشان می دهد که ارزش غذایی مشابهی با دانه با وزن آزمایش بالاتر دارد.

داده های دانشگاه نبراسکا نشان می دهد که ذرت با وزن آزمایشی سبک (46 تا 48 پوند در هر بوشل) ارزش تغذیه ای مشابه ذرت با وزن آزمایشی معمولی (55 تا 56 پوند در هر بوشل) دارد.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی نشان می دهد که ارزش انرژی خالص ذرت با وزن آزمایشی کم ممکن است کمی بیشتر از ذرت با وزن آزمایشی معمولی باشد.

ذرت با رطوبت بالا
ذرت را می توان به صورت مرطوب برداشت و به عنوان ذرت با رطوبت بالا ذخیره کرد. برای اینکه ذرت در این روش استفاده شود، برای ذخیره سازی بهینه باید با رطوبت 22 تا 32 درصد برداشت شود. ذرت با رطوبت بالا از نظر انرژی و محتوای پروتئین مشابه ذرت خشک است و چندین مزیت برداشت دارد.