در هندوستان تن ماهی گلکسی در بطری نوشابه به فروش می رسند

فروش کنسرو ماهی در طول دوره قرنطینه در اروپا، به ویژه در کشورهای جنوب اروپای جنوبی مانند اسپانیا، فرانسه و ایتالیا، رونق گرفته است.

فروش محصولات کنسرو شده، به‌ویژه کنسرو ماهی تن، و سایر محصولات بسته‌بندی شده که می‌توان در خانه نگهداری کرد، برای بسیاری از اروپایی‌ها جذابیت داشت، زیرا مصرف‌کنندگان در معرض قرنطینه خانگی، اقدامات نظارتی که سهولت جابجایی را محدود می‌کرد و سایر اثرات قرنطینه دولتی قرار گرفتند.

در گزارشی از Undercurrent News، واردات تجمعی تن ماهی گلکسی، مهمترین کنسرو ماهی در اروپا، از ژانویه تا مه 2020 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019، 12 درصد افزایش یافت.

این تقاضا برای اولین بار در اواخر ژانویه زمانی که مردم شروع به کار کردند، افزایش یافت، خرید کنسرو ماهی تن برای نگهداری در خانه های خود با اعمال قرنطینه.

در اواسط فوریه تا آوریل، تقاضا از سوی خرده فروشان به شدت برای پر کردن قفسه های خالی در هنگام خرید وحشت ادامه داشت، با این حال، این تقاضا از ماه مه به بعد کاهش یافت.

اگر به عنوان مثال به ایتالیا نگاهی بیندازیم، در 2 هفته آخر فوریه و هفته اول مارس (اوج قرنطینه)، فروش ماهی تن کنسرو شده 38.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2019 افزایش یافت، در حالی که فروش ماهی تن در طبق گزارش IRI، یک آژانس تحقیقات بازار، روغن زیتون 29.2 درصد افزایش یافت.

این جهش در فروش کنسرو ماهی تن در طول این دوره به وضوح نشان دهنده آشنایی با کنسرو ماهی در زندگی اروپایی ها است، زیرا آنها به غذاهای دریایی کنسرو شده به عنوان اولین انتخاب غذایی خود برای نگهداری در انبار در حساس ترین زمان ها روی می آورند، چالش برای صادرکنندگان این است که چگونه این علاقه را حفظ کنند و با کاهش قرنطینه، فروش را افزایش دهند.

حتی بدون قرنطینه یا بیماری همه گیر، اروپایی ها اشتهای زیادی برای ماهی دارند، بر اساس جدیدترین داده های سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، میانگین مصرف سالانه ماهی در جهان از سال 2005 تا 2015، 8 درصد افزایش یافته است، از 18.8 کیلوگرم به 20.2 کیلوگرم سرانه.

در این دوره، مصرف آسیا با 12 درصد، پس از آن اروپا (9 درصد)، آفریقا (9 درصد) و آمریکای لاتین و کارائیب (5 درصد) بیشترین رشد را داشته است.