تحلیل علمی زردآلوی خشک شده

در مورد آلو، ما تفاوت های بسیار قابل توجهی را در بین مارک ها مشاهده کردیم، اما همچنین تأثیر قوی سیستم تولید را بر غلظت ترکیبات فنلی آنالیز شده مشاهده کردیم.

از انواع میوه های خشک می توان به زردآلو خشک قیسی اشاره کرد، که در فصل تابستان  می توان به فراوانی این میوه عالی و پر خاصیت را در بازار پیدا کرد.

محصولات معمولی به طور کلی از نظر پلی فنل ها (کل، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها) نسبت به محصولات ارگانیک غنی تر بودند، که در مورد اکثر پارامترهای تجزیه و تحلیل شده در بین تمام مارک های آزمایش شده سازگار بود.

قیسی سیاه زردآلو در بین انواع میوه خشک ها به خصوص ارگانیک جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است به خصوص زرد آلوهای کشورمان که در اکثر استان ها یافته میشود.

اسید بنزوئیک فقط در نمونه های معمولی یافت شد. این یافته ممکن است نشان دهنده استفاده از این ترکیب به عنوان نگهدارنده در فرآوری مرسوم میوه باشد.

این وضعیت مشابهی را در مورد زغال اخته خشک با مهار تجزیه ترکیبات فنلی در محصولات خشک معمولی ایجاد می کند. وانگدال و همکاران اثر تکنیک های خشک کردن را بر حفظ مواد شیمیایی گیاهی در آلوهای فرآوری شده به طور معمول و ارگانیک تجزیه و تحلیل کردند.

قیسی خشک از انواع خشکبار محسوب شده و در سراسر دنیا یکی از بهترینهای دسته خشکبار خرید و فروش می گردد.

نتایج این مطالعه نشان داد که محتویات آنتوسیانین و اسید آسکوربیک آلو به طور معنی‌داری تحت تأثیر روش‌های خشک کردن قرار گرفت و سیستم کشت بر محتوای این ترکیبات در آلو خشک تأثیر داشت.

در بین محصولات آزمایش شده در مطالعه ارائه شده، تنها در مورد زردآلو خشک، محصولات ارگانیک با محتوای بالاتر فنولیک و کاروتنوئید در مقایسه با مارک های معمولی مشخص شدند.

در مورد سایر محصولات (حلقه سیب خشک، زغال اخته و آلو خشک) یا هیچ اثر سیستم تولید ثابت و قابل توجهی وجود نداشت، یا غلظت ترکیبات فنلی تجزیه و تحلیل شده در مقایسه با محصولات ارگانیک معمولی بالاتر بود.

قیسی زردآلو به دلیل آنکه جز اصلی ترین محصولات تولید کنندگان در مناطق شمال غرب می باشد، مورد توجه واقع شده است.

در حالی که شواهد فزاینده‌ای مبنی بر کیفیت برتر میوه‌های ارگانیک تازه، از جمله محتویات بالاتر ترکیبات فنلی، برخی ویتامین‌ها و فعالیت آنتی‌اکسیدانی بالاتر وجود دارد، به وضوح یک چالش است که این ویژگی‌های مرتبط با سلامتی را از مزرعه‌ای به چنگال در مرحله فرآوری انجام دهیم.

  • منابع:
    1. Biologically Active Compounds in Selected Organic and Conventionally Produced Dried Fruits

  • تبلیغات:
    1. با غذا خوردن در ظروف مسی بیمار می شوید.
    2. فواید سلامتی و تغذیه ای لیمو
    3. از بین بردن بوی عرق با لیمو
    4. عجیبترین چیزی که در شکم ماهی کپور پیدا شد