اتفاقات عجیب که بر سر ماکارونی لوله ای ریز بر روی گاز می افتد

پاستا می تواند کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین کند، بنابراین همراه با ورزش منظم و شدید، می تواند به طور غیر مستقیم به رشد و توسعه عضلات کمک کند. اما باید بدانید که پاستا به تنهایی کمکی به رشد عضلات نمی کند!

فواید پاستا در بدنسازی
کربوهیدرات خوب برای بدنسازی
اگرچه کربوهیدرات های تصفیه شده ماکارونی لوله ای ریز تاثیر مستقیمی بر رشد عضلات ندارند، اما می توانند با تامین انرژی مورد نیاز برای ورزش به رشد عضلات کمک کنند.

هنگامی که کربوهیدرات می خورید، بدن شما آنها را به گلوکز تجزیه می کند، بلافاصله از آنها برای انرژی استفاده می کند، یا آن گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می کند و در ماهیچه های شما ذخیره می کند.

هنگامی که ورزش می کنید، این گلیکوژن به ATP تجزیه می شود، که ترکیبی است که انرژی لازم را برای تمرینات شما فراهم می کند.

یک مطالعه موردی در سال 2016 نشان داد که افرادی که از رژیم‌های کم کربوهیدرات پیروی می‌کنند، نسبت به بدنسازانی که کربوهیدرات کافی دریافت می‌کنند، کمتر احتمال دارد که تکرار کنند.

شما را برای خواندن انتخاب کردیم: آیا خوردن شام باعث کاهش وزن می شود؟

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا ، مانند پاستا، بیشتر از کربوهیدرات‌های با شاخص گلیسمی پایین به عضله‌سازی کمک می‌کند. بنابراین مصرف پاستا برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان بسیار توصیه می شود.

فواید پاستا در بدنسازی
فواید پاستا در بدنسازی
از افزایش وزن ورزشکاران جلوگیری می کند
شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد و باور نکنید که خوردن پاستا شما را چاق نمی کند!

مطالعه روی 2500 نفر نشان داد که آنها در عرض 3 هفته پاستا را با انواع دیگر کربوهیدرات ها جایگزین کردند و پس از دوره آزمایش (3 هفته) نه تنها وزن اضافه کردند، بلکه مقدار کمی از وزن خود را نیز از دست دادند.